Začetnik građanskog slikarstva u BiH ‒ hadži Mustafa Faginović
U bogatom fundusu Umjetničke zbirke Muzeja Sarajeva nalaze se i dvije vjerne kopije zidnog slikarstva dva sveta grada, Meke i Medine, rađene prema originalnom radu autora hadži Mustafe Faginovića iz 1878. godine, koji krasi enterijer Mišćine džamije. Kopije su rađene na platnu, a izradio ih je Jusuf Začinović, mr. sci. konzervator-restaurator i akademski slikar. Začinović je za svog dugogodišnjeg plodonosnog rada bio dugogodišnji saradnik i uposlenik u Republičkom Zavodu za zaštitu spomenika kulture BiH, pedagog na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, saradnik Muzeja Sarajeva, Umjetničke galerije BiH, Zemaljskog muzeja BiH, i drugih ustanova kulture u BiH, ekspert iz oblasti zaštite kulturnog naslijeđa.
Mišćinu džamiju dao je sagraditi hadži Ahmed Kebkebir polovinom 16. vijeka (1543‒1557. godine). Izgorjela je za vrijeme provale princa Eugena Savojskog 1697. godine, te je kasnije, 1700. godine, obnovljena. Danas se mahala i džamija nazivaju Mišćina po tadašnjem mujezinu Mišći, poznatom po svom ezanu i lijepom učenju. Džamija se izdvaja i po tome što u unutrašnjosti na svojim zidovima ima oslikane prizore Meke i Medine koji su vjerovatno i najveći slikarski prikazi dvaju svetih mjesta islama na ovim prostorima. Veći dio bosanskih džamija 16. vijeka oslikavan je u rumi i hatai stilu. To je bila veoma sofisticirana umjetnost koja nije zaostajala za najboljim istanbulskim ostvarenjima tog doba. Slika Meke duga je 276 cm, a široka 165 cm, a slika Medine je duga 277 cm, a široka 165 cm.
Slike datiraju iz 1878. godine, a autor je „nakaš“ hadži Mustafa Faginović. Hadži Mustafa Faginović rođen je 1839. godine u Sarajevu, a umro je u Carigradu 1903. godine. Potiče iz poznate umjetničke porodice koja je iznjedrila nekoliko kaligrafa. Nema mnogo zapisa o Faginovićima. Porijeklom su iz Perzije, pripadali su derviškom redu kadirija, a pretpostavlja se da su u Sarajevo došli s osmanskom vojskom kao prateći aparat, ali su se uvijek izjašnjavali kao Bosanci. Ono što Faginovića odlikuje kao umjetnika je izražen crtački linearizam. Slikar se ovdje oslanjao na principe historijskog ‒ kartografskog slikarstva u turskim minijaturama, koje se temelji na perzijskim uticajima. Slike su u potpunosti ispunjene građevinama i elementima iz prirode.
U istom periodu, 1871. godine, dok je izvodio vedute Meke i Medine u Mišćinoj džamiji, u kojima je iskustvo iz minijaturnog slikarstva prenio u monumentalno zidno slikarstvo, radio je zidnu floralnu dekoraciju u džamiji Havadže Durak, poznatijoj kao Baščaršijska džamija, kao i u Čekrečijinoj džamiji. Njegovo djelo može se vidjeti i na fasadi Šarene džamije u Travniku i sultan-Fatihove džamije u Istanbulu.